اطلاعات عمومی

ترفند . ورزشی . جام جهانی. سیاسی . فتوشاپ . تاریخ . کتاب و خلاصه همه چی

اطلاعات عمومی

ترفند . ورزشی . جام جهانی. سیاسی . فتوشاپ . تاریخ . کتاب و خلاصه همه چی

۲۲خرداد

جرس: تاکنون دو تقاضا برای راه پیمائی روز 22 خردا به وزارت کشور تسلیم شده است. یکی از سوی دو کاندیدای معترض انتخابات ریاست جمهوری میر حسین موسوی و مهدی کروبی و دیگری از سوی هشت حزب و تشکل اصلاح طلب با نامهای جبهه مشارکت ایران اسلامی، سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، مجمع دانش‌آموختگان ایران (سازمان ادوار تحکیم)، مجمع نمایندگان ادوار مجلس، انجمن اسلامی جامعه پزشکی، انجمن روزنامه‌نگاران زن، حزب اراده ملت و مجمع نیروهای خط امام. هر دو درخواست برای راه پیمائی در یک زمان و یک مکان است: شنبه ٢٢ خرداد، ساعت ١۶ – میدان امام حسین تا میدان آزادی.

درخواست دوم مدتها قبل از درخواست اول در جلسات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات که متشکل از 18 حزب و تشکل اصلاح طلب است مطرح بوده است. در فاصله جلسات نمایندگان این هجده حزب و تشکل اصلاح طلب ماموران امنیتی با شنود جلسات بعد از تصمیم راه پیمائی اصلاح طلبان با اکثر احزاب و تشکلهای یاد شده تماس می گیرند.

از تماس با  مجمع روحانیون مبارز و نیز حزب اعتماد ملی خبری در دست نیست.

گفته شده ماموران وزارت اطلاعات موفق می شوند با ارعاب و تهدید به دستگیری و انحلال احزاب و تشکلهای فوق، 9 تشکل کوچکتر را متقاعد کنند که امضای خود را پس بگیرند.از تماس با یک حزب هنوز خبری در دست  نیست. اما احزاب و تشکلهای هشت گانه فوق الذکر در برابر تهدیدهای غیرقانونی ماموران امنیتی مقاومت می کنند و در برخی موارد صریحا اعلام می کنند که راه پیمائی مسالمت آمیز حقی است که قانون اساسی برای شهروندان ایرانی به رسمیت شناخته و هیچ مقامی حق ندارد مردم را از این حق قانونی محروم کند.

گفتنی است که تعدادی از اعضای شورای مرکزی و دبیرکل حزب مشارکت، تعدادی از اعضای شاخص شورای مرکزی و سخنگوی مجاهدین انقلاب و دبیرکل سازمان ادوار تحکیم از روز بعد از انتخابات در زندان هستند وبا مقاومت دلیرانه در برابر مصاحبه های فرمایشی به زندانهای طویل المدت محکوم شده اند.

ناظران سیاسی بر این باورند که درخواست راه پیمائی قانونی از سوی این احزاب بسیار مهم است. از آن جهت که  نشان از روحیه بسیار بالای فعالان سیاسی در ایران دارد.

شنیده های محافل تهران حاکی است با آنکه حکومت به شکل غیرقانونی دو حزب عمده اصلاح طلب مشارکت و مجاهدین انقلاب را منحل اعلام کرد، این درخواست راه پیمائی و صدور بیانیه های تحلیلی آنها نشان از شکست کامل حامیان دولت  در نابودی ارکان دموکراسی دارد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد